Sustainability Marketing

Modul in englischer Sprache

Whether it is coping with ‘Peak Oil’, meeting the challenge of climate change, helping farmers in poorer countries through fair trade, or finding ways to keep discarded products out of the landfills, sustainability issues are the biggest challenges facing businesses.

The course shows how the complexities of sustainability issues can be integrated into marketing. The systematic, step-by-step approach of sustainability marketing involves: an analysis of socio-ecological priorities to complement conventional consumer and market research; an integration of ethical values into marketing strategy; the development of sustainability marketing strategies; a new consumer-oriented sustainability marketing mix of the ‘4 Cs’ (Customer Solutions, Communications, Customer Cost, Convenience) to replace the outmoded and producer-oriented ‘4 Ps’; and finally an analysis how innovation and marketing can go beyond responding to social change to contribute to a transformation to a more sustainable society.

The course is ideally suited to both students and practitioners at many different levels and disciplines, including marketing, innovation, CSR, sustainability and environmental management.

Lernergebnisse

  • You have knowledge of integrating the complexity of sustainable issues into marketing and of social-ecological priorities to complement conventional consumer and market research.

  • You have the ability to integrate ethical values into marketing strategies and develop an understanding of the new consumer-oriented sustainability marketing mix.

  • You understand how innovation and marketing can go beyond responding to social change to contribute to a transformation towards a more sustainable society.

In Kürze

Inhalt:
Integration of the complexities of sustainability issues into marketing

Unterrichtssprache:
Englisch

Veranstaltungsform:
e-Learning-Modul

Semester: Winter-/Sommersemester

Umfang: 3 CP

Veranstalter

  • Virtuelle Akademie Nachhaltigkeit, Universität Bremen
  • Zentrum für Multimedia in der Lehre, Universität Bremen

Zielgruppe

  • Das Modul richtet sich an Menschen, die an den verschiedenen Handlungsfeldern von Nachhaltigkeit interessiert sind.

Zugangsvoraussetzungen

  • schulische oder nicht-schulische Hochschulzugangsberechtigung 

  • mindestens 1 Jahr Berufspraxis

Veranstaltungsdetails

Veranstaltungszeiten:
im Winter- und Sommersemester

Veranstaltungsform:
E-Learning

->> Zum Modul und zu den Videos

Die Veranstaltungsvideos sind frei zugänglich. Wenn Sie eine Prüfung absolvieren und ein Modulzertifikat erhalten möchten, müssen Sie sich während der Bewerbungsphase um die Teilnahme bewerben. Nach der Zulassung entrichten Sie das Teilnahmeentgelt und können sich zu einem Prüfungstermin anmelden.

Umfang

Dauer: 1 Semester

Arbeitsaufwand:
Videomaterial:  ca. 16 Std.
Selbststudium: ca. 74 Std.

(entspricht 3 CP)

Prüfungen & Abschluss

Prüfung:

  • e-Klausur

Hinweis:
Die e-Klausur muss vor Ort im Testcenter der Universität Bremen abgelegt werden!

Abschluss:

  • Modulzertifikat

Prüfungsgebühr

135 Euro (inkl. Zertifikatsausstellung)

Mitglieder des Alumni-Vereins der Universität Bremen erhalten 5 % Rabatt.

Bewerbung

Eine Bewerbung ist zum jetzigen Zeitpunkt nicht möglich.

Nächster Bewerbungszeitraum:
1. Februar - 15. März

Information & Beratung:

Sie interessieren sich für unser Angebot "life_online: Nachhaltigkeit"? Wir beraten Sie gern:

Berit Godbersen

Telefon: 0421 - 218 61 608
eMail: godbersenprotect me ?!uni-bremenprotect me ?!.de