Dr. Martina Behrens
Universität Bremen
GW 2, Raum A 3270
Tel.: 0421 218-61994
E-Mail: marbeh(at)uni-bremen.de
Sprechstunde:
Dienstags, 9:00 - 9:45 Uhr in GW2, A3270
oder nach Vereinbarung über Zoom:
uni-bremen.zoom.us/j/98010331883
Meeting ID: 980 1033 1883
Passcode: 712056
MartinaBehrens ist Erwachsenbildnerin und Lehrkraft im universitären Kontext und gehört dem Sprachenzentrum seit 2021 an. Zuvor arbeitete sie als Leiterin der Sprachenabteilung an der VHS Calenberger Land sowie als Hochschullehrerin und im Qualitätsmanagement an Universitäten im Vereinigten Königreich (University College London, University of Bedfordshire, University of Dundee und der University of Surrey.). Neben der Lehre beschäftigt sie sich mit Fragen der Curriculumsentwicklung für einen handlungsorientierten Unterricht und wie Akademiker:innen von ihrer Tätigkeit für ihre Tätigkeit lernen.
Vermittlung von Schlüsselkompetenzen mit dem Schwerpunkt English als Fachsprache in den Bereichen der Gesundheitswissenschaften, Jura, Wirtschaftswissenschaften, Bildungswissenschaften sowie English als allgemeine Wissenschaftssprache.
Ausgewählte Publikationen:
MartinaBehrens et al (2008) A Taste of English. Ernst Klett Sprachen. Stuttgart
MartinaBehrens et al (2018) A New Taste of English. Ernst Klett Sprachen. Stuttgart
Karen Evans/MartinaBehrens and Jens Kaluza (2000) Learning and Work in the Risk Society. Lessons for the Labour Markets of Europe from Eastern Germany. Macmillan, London
Clare Morris and MartinaBehrens (2013) Work-based learning. In: Kieran Walsh (ed.) (2013) Oxford Textbook of Medical Education. Oxford University Press, Oxford
Venila Ponnusamy and MartinaBehrens (2014) PC.20 Learning for and through Work in a Neonatal Intensive Care Unit: A Case of Study of Regular Doctor-Psychotherapist Sessions
Archives of Disease in Childhood - Fetal and Neonatal Edition 99(Suppl 1)
Ausgewählte Konferenzbeiträge:
Andrew Wilson, Paul Baker, MartinaBehrens (2011) Bungling’ and ‘Incompetent’: The discursive representation of foreign doctors in the British Press 2000-2010. Association of Medical Education Conference, Edinburgh
Carol Parker, Trevor Austin, MartinaBehrens (2011) Longitudinal observations of an e-learning blog. Struggles and Engagement around reflective writing of Dental Trainers in Postgraduate Education. Association of Medical Education Conference, Edinburgh
Afzal Chaudhry, Mark Gurnell, MartinaBehrens, Clare Morris (2011) Learning in context: Barriers and opportunities to learning through observation in postgraduate secondary care in the United Kingdom, AMEE, Vienna 2011
MartinaBehrens and Trevor Austin (2012) Pushing back boundaries: Re-working the doctor’s identity by developing an ontological awareness. BeSST (Behavioral and Social Sciences Teaching) in Medicine, Cardiff University School of Social Sciences
Karen Evans and MartinaBehrens (2012) Turning Points in Adult Learning Trajectories. European Conference on Educational Research, Cadiz
Carol A Parker and MartinaBehrens (2014) An evaluation of the interplay of formative and summative feedback in a Postgraduate Blended Learning course for professionals at the University of Bedfordshire. University of Bedfordshire Teaching and Learning Conference July 2014