Bredow, F. (2023). Mathematisches Argumentieren im Übergang von der Arithmetik zur Algebra. Eine qualitative Studie von Lehrkrafthandlungen im Mathematikunterricht. Springer Spektrum. https://doi.org/10.1007/978-3-658-42462-6
Bredow, F., & Knipping, C. (2023). Teacher actions framing argumentation in the mathematics class. In P. Drijvers, C. Csapodi, H. Palmér, K. Gosztonyi & E. Kónya (Hrsg.), Proceedings of the Thirteenth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME13) (S. 80-87). Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Budapest, Hungary and ERME. Abrufbar unter https://hal.science/hal-04408283/document
Bredow, F. & Knipping, C. (2023). Die Prozess-Produkt Dualität von mathematischen Objekten beim Argumentieren im Mathematikunterricht. In IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022 (S. 241-244). WTM-Verlag. http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-23325
Hakamata, R., Bredow, F., Knipping, C., Miyakawa, T. & Shinno, Y. (2022). Comparing the usage of proof-related words in German and Japanese mathematics textbooks. In Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 4, S. 221). PME. Abrufbar unter https://rua.ua.es/dspace/bitstream/10045/126778/1/proceedings-pme45-vol4-077.pdf
Bredow, F., & Knipping, C. (2022). How teachers address process-product dualities in mathematical argumentation processes. In J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi & F. Ferretti. (Hrsg.), Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12) (S. 117-124). Free University of Bozen-Bolzano and ERME. Abrufbar unter https://hal.science/hal-03740312/document
Bredow, F. (2020). Unterstützungen von Lehrkräften bei kollektiven Argumentationen im Übergang zur Algebra. In H.-S. Siller, W. Weigel & J.F. Wörler (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 (S. 169-172). WTM-Verlag. http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-21255
Bredow, F. (2019). Was Lehrkräfte unter mathematischem Argumentieren verstehen. In A. Frank, S. Krauss & K. Binder (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2019 (S. 165-168). WTM-Verlag. http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-20766
Bredow, F. (2019). The role of the teacher in the development of structure-based argumentations. In U. T. Jankvist, M. Van den Heuvel-Panhuizen, & M. Veldhuis (Hrsg.), Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
(S. 145-146). Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME. Abrufbar unter https://hal.science/hal-02398039/document