Reviewed conference and journal papers are marked with an asterisk (*). Until 2017 I published under my birth name Behrens.
* Callies, M., Hanke, E., Klee, A., Knipping, C., Quentel, N., Schansker, D., & Schröder, H. (2023). Vier Seiten einer Medaille. Welche Rolle spielt das Fach bei der Verzahnung und Vernetzung von Fachdidaktik und Fachwissenschaft? heiEDUCATION Journal 9 (pp. 129–154).
Bikner-Ahsbahs, A., Burgarth, S., & Schansker, D. (2018). Komplementäres Scaffolding: digital und haptisch. In Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2018 (pp. 285–288). Münster: WTM-Verlag.
Behrens, D., & Bikner-Ahsbahs, A. (2017). Indexikalität von Zeichen als Erklärungsansatz für epistemische Prozesse mit der digitalen Stellenwerttafel. In U. Kortenkamp & A. Kuzle (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2017 (pp. 67–70). Münster: WTM-Verlag.
* Behrens, D., & Bikner-Ahsbahs, A. (2017). The perspective of indexicality: How tool-based actions and gestures contribute to concept-building. In T. Dooley & G. Gueudet (Ed.). Proceedings of the 10th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, 2017, pp. 2721–2728). Dublin, Irland: DCU Institute of Education and ERME.
Behrens, D., & Bikner-Ahsbahs, A. (2016). Die digitale Stellenwerttafel: Aufgabendesign zur Einführung der Dezimalbrüche. In Institut für Mathematik und Informatik der Pädagogischen Hochschule Heidelberg (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2016 (pp. 117–120). Münster: WTM-Verlag.
* Behrens, D. & Bikner-Ahsbahs, A. (2016). The dragging gesture – from acting to conceptualizing. In C. Scíkos, A. Rausch & J. Szitányi (Ed.), Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 2, pp. 67–74). Szeged, Ungarn: PME.
* Behrens, D. (2015). How a digital place value chart could foster substantial understanding of the decimal place value system. In K. Krainer & N. Vondrová (Ed.), Proceedings of the 9th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 2467-2472). Prag, Tschechische Republik: ERME.
Behrens, D., Krause, C.M., Bikner-Ahsbahs, A. (2014). „Ich zeig‘ uns was, was du nicht siehst“ – Zur epistemischen Rolle von Gesten. In J. Roth & J. Ames (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2014 (pp. 149–152). Münster: WTM-Verlag.