Sie sind hier:
Centre for Polar and Marine Research (AWI) Podium Discussion: How can sustainable research, teaching, learning, and university life be implemented on campus? With representatives from the universities’ admi
Bereich: Sites
von konkretem Roboterverhalten eingesetzt werden sollen. In QuBER-KI (Quantum Deep Reinforcement Learning für einfache robotische Verhalten) analysieren die Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftler bestehende
Bereich: FB3
es – Virtual Contact with the Real Object in the Museum Space? 14:35-15:10 Birgit Brucker (IWM) Learning about Dynamic Movement Patterns in Desktop and True Virtual Reality Environments 15:10-15:45 Manuela
text to determine properties of language through statistical methods, increasingly involving deep learning strategies. We are now trying to push this for multimodality data as well, which means doing the
untersuchen auch Forschende der Universitäten Bremen und Bielefeld im Projekt „Co-Constructive Task Learning“ . Hier nutzen die Forschenden die Virtual Reality-Technologie (VR), um den Robotern bestimmte
werden in multimodalen Lernumgebungen visuelle und auditive Systeme eingesetzt wie etwa beim E-Learning. Mit „Multimodalität“ beschäftigt sich vom 10. bis 13. September 2014 die internationale Tagung
einigen Jahren auf der Agenda von Forschung und Unterrichtspraxis. Diesen Trend greift die Mobile Learning-Konferenz der Universität Bremen mit dem deutschen Titel "Mobiles Lernen: Grenzen in konvergenten
Bereich: Universität
present a lot of images and record the eye gaze signal or the brain signal simultaneously. Machine learning techniques can be applied to that data, for example to extract features in the brain signals that